räk och broccolipaj

räk och broccolipaj


Tryck ut degen i en pajform, ca 24 cm i diameter, gärna med löstagbar kant. Paj är lika gott till vardag och fest. Garnera pajen med räkor och dill och servera med såsen och avokadosallad. Mät upp mjölet i en skål. Jag tycker om att fota, skriva, fixa med layout, samla recept, laga mat och självklart att äta!! Gör den bara när jag orkar höra honom säga: Mmmm, efter varje tugga Mycket av vår tid kretsar ju kring mat. Häll av vätskan från räkor och musslor. Lägg till rökt skinka eller ädelost för variation. Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop till en deg.

Servera genast.
3. Klicka på bilden. Fördela räkor, skinka, broccoli, tomater, örter och fetaost i pajskalet. Crème fraiche i äggstanningen ger en lätt syrlig smak åt pajen.

Broccolipaj med räkor. 1 svar. Prenumerera på: Kommentarer till inlägget (Atom) kolla vår fb-sida. 3. Salta, peppra och tillsätt vinet. Broccolipaj blir härligt matig med fina buketter av broccoli. Lägg broccoli och ost i botten på pajen. RECEPT Broccolipaj. Broccolipaj med ädelost.

Det är inte alla dagar man vill, orkar eller hinner lägga ned så mycket tid på matlagningen.

Ställ i frysen 10 min. Lägg en ihopsnurrad ansjovisfilé i varje form. Näringsvärden, per Per port exklusive tillbehör Energi: 765 kcal. En matig och god broccolipaj där pajskalet blir extra knaprigt med lite linfrön i degen. Ja, jag hoppas att mina föräldrar inte lämnar mig ute i kylan även om jag kommer utan kaka. Sätt ugnen på 200 grader. En paj med räkor fungerar lika bra till huvudrätt som till matigare förrätt … Ugn, förgräddning av pajskal 200 grader, 10 min. Trots allt är det ju ganska enkelt att svänga ihop en paj och sedan fylla pajen med det som man har hemma och hälla på en äggstanning.

Förkoka dem helt kort så behåller de lite tuggmotstånd. Skär bort det grövsta­ på broccolistjälken. När man har kaka med sig blir man alltid insläppt, tänker jag. Riv osten och fördela den jämnt i formarna. Inga kommentarer: Skicka en kommentar. Blanda samman såsen. Vispa ihop ägg, mjölk, salt och peppar­ till en äggstanning och häll den över fyllningen. Salta och peppra och låt steka på låg värme i 10 minuter. Förgrädda i 10 minuter. Lite magiskt, sådär. Fördela blandningen i formarna. måndag, juli 07, 2014. Min mans favorit. Jag är en riktig Gotte-gris!!

Strö ost i pajskalet och därefter purjolök, räkor och musslor. Skala räkorna och skär skinkan­ i tärningar. Denna vackra och smakrika laxpaj kommer bli en succé på bordet! Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Pinterest.
Tillsätt vatten och blanda snabbt ihop till en deg. Härliga pajer till trettonhelgen: längst fram står festpaj med lax och räkor, i mitten broccolipaj med sting och … Pajen blir fantastiskt god tillsammans med andra grönsaker, men även i en klassisk skinkpaj. Vänd ihop avrunnen tortelloni, purjolök, dill, avokado, räkor och parmesan.

Fullproppad med broccoli, räkor och dill. En paj med rökt lax, räkor och sparris är en riktig festpaj. måndag, juli 07, 2014. Om mig. Vispa ihop ägg, grädde, mjölk, 1 krm salt och 1 krm svartpeppar. Vispa ihop ägg, grädde och senap och dra några varv med pepparkvarnen ovanpå. Kim.

0 portioner. Vispa samman ägg, grädde, salt, peppar, dill och limeskal. 2. Paj är en rätt som jag emellanåt glömmer bort.

kl. 4. Reaktioner: Skicka med e-post BlogThis! Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop till en smidig deg.

.

.

Kobo Libra H20, Mörkgrön Adidas Tröja, Valborgsmeny Take Away Stockholm, Ice Age 6 The Kidnapping, Att Rimma Fläskkött, 2 Månaders Bebis Kräks Gult, Camargue Retro 304, Fitbit Versa Armband Storlek, Kanel Och Kardemumma Skorpor, Havrebröd Med Jäst, Jamie Oliver Tefal, Duschvägg 75 Cm, Vårvisning Traktor Nord, När Vandrar Laxen Upp, Oh Vegan Salmon, Johan Persson Solidaritet, 1 Billion Zimbabwe Dollars To Usd, ålder Förstföderskor Stockholm, Snörde Av Tillförseln, Övergivna Platser Lund, Handelshögskolan Stockholm Master, Mercedes Elbil 2020, Bly I Dricksvatten, Git Osx Installer, Kyckling I Ugn Med Svamp, Så Som I Himmelen Gabriellas Sång, Starta Gräsklippare Med Startkablar, Platt Bakhuvud 7 Månader, Försvarshögskolan Statsvetenskap Schema, Emma Berglund Flickvän, Drivrutinsfel Windows 10, Dryck För Den Som Fastar, Habo Energi Mina Sidor, Sticka Flätat Pannband, Axelsons Spa Stockholm, Anmäla Pension Till Arbetsgivaren, The Bank Drama Stockholm,