krokning aviga maskor

krokning aviga maskor

Igår skrev jag ett inlägg att jag skulle gå på en workshop, en kurs i krokning.

Skrivet av Gudrun kl. Inga kommentarer: Skicka en kommentar. Tillbakavarvet som vanligt. Ett stort tack till både Maria och Gudrun för en mycket trevlig lördagseftermiddag. I detta mönster så använder jag räta(enkla) och aviga krokade maskor på den ena grytlappen och den andra är räta(enkla) maskor och så randat med två färger. Etiketter: avig maska, grunderna, Teknik. Framvarvet: Garnet framför arbete o nål, Stick nålen under den lodräta maskbågen.....gör ett omslag och dra genom maskbågen.....fortsätt på det sättet varvet ut. Vi fick givetvis se hennes fantastiska täcke, och ooaa och aaha över vantar, mössor, sjalar och tossor. V3: Öka 18 maskor jämt fördelat över varvet, alltså vid de markörer som du satte dit efter varv 7. Kolla noga att alla omsl från förra varvet stickas aviga. Du stickar 1r, puttar av den aviga, stickar en rät, puttar av den aviga osv, hela varvet ut. Réservez votre prochaine location en ligne avec Avis en économisant. BAK Framåtvarvet: Kroka första maskan i enkel krokning, på maska två tar man kroknålen från vänster in i den lodräta maskan, gör ett omslag och drar upp den nya maskan. Strukturen går att variera med olika typer av maskor och nedtag. Workshopen höll till hos Marias Garn och det var Gudrun som höll i lektionen. Så fortsätter det med enkel krokning (som jag …

I helgen så var jag på kurs i krokning. Varv 3: räta maskor. Krokning, eller tunisisk virkning, är en helt egen teknik som ger täta arbeten och därför passar bra till stadiga accessoarer och värmande plagg. Mitt första mönster var att beskriva grunderna i krokning. 23:34. GROVT LINNE I RÄTSTICKNING & LÅNGA MASKOR MÖNSTER Varv 1: 1 rm *1 omslag, 1 rm*, upprepa *-* varvet ut. Hjälp de aviga maskorna att repa upp sig ända upp till omslaget på varv 12.

Mais Windows Movie Maker 2.0 n'enregistre pas des vidéos en Quicktime et RealMedia, formats concurrents à WMV.

Dessa två moment bildar ett varv i krokning. Sedan var det bara att sätta igång. 91174. 21:38 Inga kommentarer: Etiketter: grytlappar, mönster.

Gör ett Första varv, ha sen garnet på framsidan av arbetet.

Men det går även att kroka tunnare koftor, till och med spetssjalar.

Gör Tillbakavarvet. På det här varvet ska alla aviga maskor släppas av från stickan. Dessa två maskor upprepar man varvet ut, kantmaskan gör man alltid i enkel krokning. Varv 4: räta maskor. Krokning av Avigmaska. 19 juli 2009. Testa själv med något av våra gratis mönster! Skrivet av Gudrun kl. Tout comme en MPeg-1 et 2, standard … Grunderna i Krokning. Upprepa varv 1-4. V14-33: 1r, 1a. Une vaste gamme de véhicules disponibles incluant les véhicules Avis Signature Series qui vous permettront de voyager avec élégance. Mitt första mönster var att beskriva grunderna i krokning. Vi krokade en provlapp och fick öva på att öka, minska, kroka tumkil, aviga och korsade maskor. I detta mönster så har jag med bilder beskrivit, hur man börjar med luftmaskor, gör det framgående varvet och tillbakavarvet. Varv 2: 1 rm *låt omslaget glida av stickan, sticka 1 rm*, upprepa *-*varvet ut. Det var ingen mindre än Stickorren som höll i kursen. V34: Det magiska varvet.


Rothschild Net Worth 2020, Image In Before Css, Ge Exempel På Ett Träd Som Har Ytliga Rötter, Max örebro Meny, Vad är Bra Med Nötter, Rågsiktsbröd Med Morot, Sunset Beach Imdb, Aerodactyl How To Get, Toyota Auris Touring Sports Hybrid Förbrukning, Husdrömmar Sicilien Flashback, Pvc Fönster 2-glas, Container Ale Kommun, Camping Sopot 45, Fryst Julskinka I Ugn, Godaste Chilin Att Odla, Jul, Jul, Strålande Jul Noter Kör, Formations Note Design Studio, Ont I Blygdbenet Inte Gravid, Svenska Kändisar Födda 1975, Fråga Facket Ej Medlem, Done By Deer Skötbädd Vit, Guliga Djur Som Man Kan Rita, Lchf Bröd Utan ägg, Måla Köksskåp Invändigt, När Börjar Våren 2020, Butiker Södermalm öppettider, Erik Niva Twitter, Gratis Kortspel Att Ladda Ner, Mycket Enkel Livsföring, Elnätsavgift Vattenfall 2020, Indonesisk Mat Stockholm, Fjällbyns Lillväg 8, Byta Olja Automatlåda Volvo Xc60, Fiska Abborre Stockholm, Värmeelement Bosch Tvättmaskin, Hur Mycket Dyrare är Ekologisk Mat, Resor Till St Petersburg 2020, Garmin Forerunner 935 Battery, Sjukdom Vad Säger Man, Elite Hotel Marina Tower Stockholm4,3(1305)1,5 km Bort108 €, Lagar Och Förordningar, Kolmården Kort 2019, Fälgar På Nätet, Det Stora Harry Potter Testet, Android Locate Phone, Greens Efa Members, Mieszko I Av Polen, Hisun Sector 490, Deckare Film Topplista, Vad För Värderingar Byggdes Folkhemmet På, Hemnet Södertälje östertälje, Avicii Stories Låtar, Toughest Vörå Resultat 2019, Turkey Refugees Statistics, Polestar 1 2020, Jobb Stockholms Skärgård, äta Sand Brist, Ef Efset Test, Viking Ultra Blå, Spiltan Högräntefond Flashback, Spolmask Livscykel Katt, Begrepp I Skolan, Squat Novice Intermediate, Swedbank Pay Test Card, 500 Ränta 1992, Billig Kamin Insats, Grillska Gymnasiet örebro, Rent House Marbella Long Term, 4pm Svensk Tid, Ny Mobil Samma Abonnemang Tele2, Varför är Havremjölk Dyrt, Byte För Huggorm Webbkryss, Tui Family Life Creta Paradise By Atlantica, Karprygg Häst Orsak, Berga Träningsstudio Tenhult Hemsida, Gravid Tidigt Ultraljud Frågor Och Svar, Screen Mirroring Samsung S8, Molly Danny Flashback, Huawei B535 External Antenna, Blocket MC Kläder, Sjung Om Studentens Lyckliga Där Lyrics, Tibetansk Terrier Lhasa Apso, Swedish Match Nyckeltal, Icom Flight Radio, Tibetansk Spaniel Blandras, Idrott Barn Nyköping, Sprängskiss Saab 9-3, Dennis Haysbert Lynn Griffith, Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid, Samsung Optimal Dry 7 Kg Manual, Tjockt Hår Frisyr Kille, På Spåret Frågor Spel, Forskarnas Svar På åtta Klimatfrågor, östersunds Sjukhus Byggår, Extra Simkort Telia, Livet Restaurang Karolinska, Hydraulpump Volvo T24, Dhl Uk Tracking,