kizi gratis spel

kizi gratis spel


Du som varit gravid får en infektion i livmodern. Barnet mår inte bra. Planerat kejsarsnitt . Du har precis blivit mamma och har fullt upp med allt som livet med nyfödd innebär. Jag gjorde det på en onsdag och på lördagen fick jag åka hem. Kål, blomkål, broccoli hjälper levern att bryta ned överflödiga hormoner. Med näringsrik mat efter förlossningen återhämtar du dig snabbare och fyller på energiförråden. Det finns ofta flera olika typer av kejsarsnitt, planerat kejsarsnitt, akut kejsarsnitt och urakut kejsarsnitt.

Dagarna innan snittet får

Din uppgift blir att bonda med din bebis, mata den, sova och stressa av. Läs även: Kejsarsnitt-guide, del 1: Kost och sårläkning. Förberedelser Ett planerat kejsarsnitt görs vanligen sju till tio dagar innan beräknat födelsedatum. Det är problem att mata barnet. Du kan behöva stanna längre om något av det här händer: Du förlorade mer blod än man vanligt förlorar under kejsarsnitt. Be om stöd och hjälp under första veckorna. Lär dig att stiga upp och lägga dig ner på rätt sätt. Efter operationen kommer en blodig flytning från slidan. Under första veckorna efter kejsarsnitt ska du fokusera på återhämtning och vila så mycket som möjligt men även fylla på med näringsrik mat.

Efter ett kejsarsnitt är det vanligt att stanna 2–3 dagar på BB, en del stannar längre. Jag gjorde mitt planerade kejsarsnitt den 20/8 i år. Direkt efter operationen fick jag en morfinspruta men efter det klarade jag mig med alvedon och dexofen (de två tillsammans är vad du får om du inte vill ha sprutan). Varför man gör ett kejsarsnitt finns det flera olika orsaker till, här får du veta skillnaden mellan de olika kejsarsnitten. Missa inte brittiska bloggaren Alicias tips om maten som får dig att må bättre och orka mer.

.

.

Beskattning Vinst Fåmansbolag, Kan Man äta Sockerpasta, Svart Diskmaskin Miele, Xxl Nike Tröja, Hög Puls Farligt, Kavat Rullsand Brandos, Karta Uppland Södermanland, När Börjar Barn Använda Täcke, Polisanmäld För Stöld På Jobbet, Blinkers Saab 9-3, Dress Code For Men, If Formel Excel, Kan Man Duscha När Man Har Mens, Hr 480 Br, På Vilket Sätt Möjliggjorde ångmaskinen Den Industriella Revolutionen, Schampo Torr Hårbotten, Vad är En Negativ Förklaringsstil, Garmin Fäste Cykel, Erlings Resor Jokkmokk, Lille Skutt Engelska, Tractordata Massey Ferguson 35x, Anette Alsing Barn, Blomstergatan Sunny Beach, Etik Och Moral I Vården, Socionom Krav 2019,