potatoesmc.com. har bilen bara gått på delsyntet i typ 7-10000 mil så kan det beyda döden med helsyntet.. ///BMW - Was sonst! Skicka iväg din beställning nu och hämta dina varor på ditt Biltemavaruhus inom 2 timmar!
Helsyntet i en bil som inte skall ha det, eller inte finns nån historik om. Just nu kör jag på Biltemas mineral mc olja, bra eller inte, vet ej. Jag har bara kört på mineral eller delsyntet, vågar inte testa med helsyntet. Men, om jag hade M5 eller M3, som är hårt trimmade och mycket högvarviga, så skulle jag välja helsyntet (0w-40 t.ex) Helsyntet håller längre, men med det låga inköpspriset för mineralolja (ca 20:-/liter) gör att jag kan byta väldigt ofta och har fräsh olja hela tiden. IP: ...[180.211] M635 forever ... Är oljan märkt som 5W-40 så kommer den således bete sig som sådan OAVSETT om det är en mineral/delsyntet/helsyntet - det är HELT orelevant! Det går inte att utläsa på dunkarna just procentsatsen. Kan en delsyntet vara lika bra som en helsyntet??? Vet att granngubben hällde helsyntet i sin gamla audi 80 modellår 80-nånting förut. Är det 50/50 eller kanske 70% mineral och 30% syntet? Art. Publicerad 2016-04-15 10:17. Om du inte har mineral och du har en ok motor du är lite rädd om så ska du garanterat köra med helsyntet. Helsyntet är ALLTID bäst! Jag har inget annat i min bil. Biltemas halvsyntet fungerar finfint och jag tvivlar inte på att helsynteten gör det också. 2005-03-29 ... De flesta motoroljorna är i regel mer eller mindre blandbara, undvik dock att blanda om det är möjligt. Det går bra å byta mineral till del eller helsyntet å det går lika bra å byta ifrån hel eller delsyntet tillbaka till mineral olja.. Blir inga avlagringar eller andra bekymer.. Så länge oljan matchar kraven på olja för din maskin, så spelar det ingen roll vad för olja man har.. OKQ8 Delsyntet SAE 10W-40 4 liter. Av samma fabrikat helsyntet och motsvarande delsyntet så undrar jag hur många procent mineral och helsyntet där finns i dunken? Undvik dock att ha en allt för varm motorn – det är lätt att bränna sig på motorn eller på varm … Red Line har även en syntetolja med 70 i varmviskositet om man nu skulle önska det. Tidigare ägare körde ju på 10w-40 mineral och jag tänkte byta till 5w-40 eller 10w-50 vad skulle ni gjort Se till att motorn inte är iskall när du ska byta, ljummen olja rinner lättare ur. Han var sponsrad av Biltema och hade aldrig problem med motorhaverier enligt honom själv. Men det du ska kolla är om du har mineralolja eller syntet. Tekniken bakom Mobil 1 gör att den uppfyller eller överträffar de krav som ställs av bilbranschen.
utan håll er till diskussionen. Hilmer skrev:Min nyinköpta 855GLT -96 har gått med Q8 Formula Excel 5w40 så långt bak i tiden jag kan se, bör man försöka fortsätta med denna olja eller ni rekommenderar en annan olja? Inget larv nu med att man inte kör på mineral eller att biltema-oljorna är skräp/underbara m.m.
Har kört med Biltemas delsyntet 10w40 i den gamla 855an under 11000mil utan problem, även hustruns 855a går på deras halvsyntet, kan man då även förlita sig på deras helsyntet? 28 feb 2004 #9 ... så det vore inte så kul om oljan är seg som en deg när skotern är kall eller att den blir lika lättflytande som vatten då den är varm.