check engine lampan lyser saab 9 3

check engine lampan lyser saab 9 3


3:CHECK ENGINE-lampan ska : *Lysa med fast sken under ca 3 sek. If you have VVT, it may be having issues. Var precis ute och tog en sväng med min fars Saab 9-3 då Check engien lampan tänds, startade om bilen för att se om det bara var ett tändnings fel vilket det uppenbarligen inte var. Vara släckt under ca 3 sekunder 3. (Kommer det fler felkoder,släckslampan under 2sek.) Har även "check engine" lampan tänd i bilen och jag får för mig att dessa två saker kan hänga ihop. Men sen kom våren och då lös den inget mer. Så den har jag bytt, jag provade även att mäta den trasiga och de var OVERLOAD på ohmet. dock kan man inte läsa ut felkoder på alla 900:or. Bilen har lilla motorn på 131hk.
Nu har inte vi en 9-5, men vi har haft såväl 900 som 9000 och just nu en 9-3 (ja, vi gillar SAAB i det här förhållandet ) Min kunskap om bilar sträcker sig ungefär till att kolla olja, men jag kan ju försöka berätta vad som hänt med våra bilar På 9-3an lyste lampan utan att någon hittade något fel. *Vara släckt under 3 sek. Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt) Författare Inlägg 11 november, 2017 kl. Slockna under ca 2 sekunder – blinkkod kommer sedan. While a majority of the time, the flashing check engine light is going to be caused by a misfire related to your 9-3’s ignition system or fuel system (as stated above), there are other issues that can cause it. Lysa med fast sken under ca 3 sekunder 4. Fixade en ny på skroten för 200kr och mätte även på den, där fick den olika ohmvärden efter temp. I går eftermiddag började lampan "Check Engine" på kontrollpanelen lysa. Så här läser man ut felkoder på Saab 9000 (trionic 5): Vrid nyckeln till OFF; Vrid nyckeln till ON; CHECK ENGINE-lampan ska då: 1. Jag har plockat ut instrumentet men vad jag kan se så finns det inga lampor att byta på baksidan.

Jag har felsökt på en firma i Örebro det kostade 400kr och de sa att det var tempgivare på insuget. Gilla #12. Problemet jag har är att tempgivaren står i botten jämt, men idag i bilkön så hoppade den till och steg plötsligt. Forum › Modellspecifika forum › OG900 › Check-engine lyser Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2013-02-03 17:56 av . The most recently reported issues are listed below. (knacksensor bank 1) Vi släckte lampan, men den tändes igen efter ca … Two problems related to check engine light on have been reported for the 2004 SAAB 9-3. Slockna under ca 2 sekunder – blinkkod kommer sedan. Mildare dagar var den släkt. I vintras när det var snorkallt ute lös check engine lampan. Jaha nu börjas det med denna bilen också.. ... Lyser check engine lampan så finns det felkoder lagrat i styrdonet, däremot så är det inte säkert att en OBD2 läsare klarar av att läsa ut dessa.


Tärna Folkhögskola Matsedel, Ford Fiesta 2013 Test, Fermenterad Soja Klimakteriet, Parietal Lobe Function, Mig äger Ingen Genus, Blomstergatan Sunny Beach, Usa President 1868, Balkan Countries List, Färdtjänst Jönköping Corona, Svensk Drottning 1905, Volvo V70 Bakljus, Pvc 110 Rör, Blodig Diarré Hund, Avföring På Matta, Crea Apple Id, Persiska Restauranger Stockholm, H2 Hotel Berlin-Alexanderplatz4,3(4672)0,3 km Bort2 106 UAH, Grenrörspackning B230 Biltema, Förskjuten Arbetstid Vgr, Flera Användare Ipad, Uppsala Universitet Sigill, P4 Stockholm Facebook, Alfred Nobel Laboratorium, Idas Sommarvisa Piano, Avslöja Graviditet Pussel, Highest Possible Turnip Price Animal Crossing, Samuel Fröler Imdb, Garmin Vivoactive 3 Release Date, Anatomi Idrott Och Hälsa, Förenade Care Höllviken Lediga Jobb, Adidas Tracksuit Women's, Hej Hej Sommar Låt, Volt Amp Watt Calculator, Tefyma Formelsamling Pdf, Kristina Gyllenstierna Bok, Frysta Revbensspjäll I Ugn, Russian Army Arsenal, Cykelverkstad Uppsala Centrum, Playa Del Ingles 2020, äggmacka Med Avokado, Svensk Lapphund Allergivänlig, Bspt 3 8, Citronrutor Med Kokos, ånge Kommun Skolor, Tvätta Merinoull I 40 Grader, Electrolux Ro-400 Direct Flow, Mirena Hormonspiral Pris, Hund Ljud App, Eurovision 2017 Vinnare, Recept På Plattfisk, Skivad Färskpotatis I Ugn, Volvo 850 T5r, Churchill Quotes Champagne, Balin Lord Of The Rings, Vilken Kändis är Jag Lik, Weather Playa De Las Americas Tenerife, Barbapapa Kläder Barn, Pokemon Go Tutorial, Shmi Skywalker Pregnancy, Gps Båt Jula, Stänkskydd Saab 9-5, Offer I Mordgåta, Frölunda Luleå Resultat, Postnord Haninge Jobb, Return To Eden Episode Guide, Hey Mr Taliban Lyrics, Uppblåsbar Madrass Pool, St Lukas Lund, Hämnd Och Kärlek - Avsnitt 98, Restaurang Ming, Motala, Kliar Och Knastrar I örat, Pavlova Med Citronkräm, Kommande Försäljning Majorna, Alfa Lunds Universitet öppettider,