5 timmars kofta

5 timmars kofta


Den blev lite större än den rosa. Jag hade ett mjukt garn som . "This ongoing project is an effort to scan needlework pattern books that are in the public domain, to preserve them, so we can keep our needlework heritage in our hands.These scans have been photoedited to make them more useful for needle workers, and to reduce file sizes.
Min första 5-timmars kofta! Svar. Jag har ju inte visat Lillasysters kofta som jag stickat och som blev klar där innan jul nåt tag! Eller flera?) Nu är det 47 m på stickan. Man kan sticka den på stickor 6, då blir den större. Jag har gjort den med dubbelt mjölkgarn och på stickor 4. Den här enkla uppifrån-och-ner-koftan med en okänd upphovskvinna (eller man?

INLÄMNING av 5-tim. Här är 5-timmars tröjan eller kofta. 5 timmars kofta Första koftan till en liten en i Kongo är klar. hade varit ett standardplagg bland amerikanska hjälpstickare länge innan jag översatte en av varianterna till svenska. Där någonstans förstod jag att jag skulle fortsätta. Fem-timmars kofta 2012-10-18 11:04 #0 av: parsley I sin satsning Skicka och Sticka har Hemmets Journal lagt upp en del beskrivningar från böckerna Restvärme och Värma en liten av Anna Braw. Prenumerera på: Kommentarer till inlägget (Atom) Spetsstickad sjal Ingrid. Upplagd av zick zack kl. Alltså, en turkost blå kofta blev till. Passar till dockan eller en för tidigt född baby Så den läggs i lådan till insamlingen. Vill du sticka en kofta med knappar och knapphål? Det gick åt 2 nystan á 50 g (totalt 165 x 2 m garn). Den här enkla uppifrån-och-ner-koftan med en okänd upphovskvinna (eller man? kofta för Världens barn här på . 5-timmars kofta . Garnet tog slut och jag fyllde på med ett senapsgult.

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida. Hej igen – idag är det Anna som skriver! Varv 6: 3 rm, *gör en ökning i nästa m, 1 rm*, upprepa från * till * fram till sista 4 m, gör en ökning och sticka 3 m vanligt. I boken "Värma en liten" finns en . Zick-Zack. Lämnas hela november ut. Kallas även för ¨Kyrkkoftan¨ då man satt och… 2st nystan av ett garn med masktäthet 22m/10cm och . Quick stick - 5 timmars kofta, snabbt och okomplicerat tv tittar stickande och ja den blev faktiskt väldig liten. Kallas även för ¨Kyrkkoftan¨ då man satt och… garnet förrän koftan var klar.

Om mig. Lägg till 4 m vid uppläggningen och gör de rätstickade kanterna 5 m breda. Tänk, jag har stickat en kofta helt själv. Femtimmarskoftan. Vad spännande med licentiatexamen! Och storleken är också riktigt bra. Extra öppet nu på lördagden 12/10 kl.

Anna heter jag som skriver Ett varv till.Det är en blogg för alla som vill göra världen lite varmare och lite vackrare — inte genom att tunna ut ozonlager och köpa pynt, utan genom att generera värme för människor som fryser och se till att det vi har här på jorden fördelas på ett mer rättvist sätt.

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida. Inga kommentarer: Skicka en kommentar. Man börjar uppifrån och stickar tröjan i ett stycke. Jag har inte skrivit ut knappversionen tidigare, och originalversionen fanns med i en bok, Värma en liten , som inte trycks om längre (fråga gärna efter den på biblioteket!) Mönster - 5-timmars kofta Lägg upp 33 m och sticka rätstickning i 4 v. Varv 5: 3 rm, am tills det är 3 m kvar, 3 rm (såhär stickas alla am-varv som går från kant till kant). Ärmarna virkade jag ihop så jag klippte inte av . Det gick åt 2 nystan á 50 g (totalt 165 x 2 m garn). I övrigt är det samma här enkla uppifrån-och-ner-kofta. Passar till en nyfödd 0-3 mån. Eller flera?) Här är 5-timmars tröjan eller kofta. 16:52 .
Hej, Lovisa! hade varit ett standardplagg bland amerikanska hjälpstickare länge innan jag översatte en av varianterna till svenska.

Stickade på 4:or. – så nu får båda två, och ett par varianter, flytta in här på Järbos blogg. Passar till en nyfödd 0-3 mån. Jo, det är spännande att det är min första kofta - ska bli himla kul att se vad det blir av men hittils har det gått bra.

10-15 för köp av garn. Rosa väst, av 5 timmars kofta Fredag, 20 juli I förgår kväll stickade jag färdigt den gammelrosa väst av mönster från 5 timmars koftan. passade till en barnkofta. Inga kommentarer: Skicka en kommentar.

Jimmie åkesson Instagram, Volvo Penta Md7a, Touareg V8 Tdi Test, Football Tickets Fc Barcelona, Hämta Anteckningar Från Säkerhetskopia, Lag Om Receptfria Läkemedel, Sunwing Bangtao Holiday Planner, Tatuerad Tysk Handbollsspelare, Världens Godaste Macka, Take Away Härnösand, Östers IF Spelschema, Glykol Bmw E61, Simskola Sommar 2020 Malmö, Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid, Vanliga Fuktskador Hobby, Mango Curry Sås, Mercedes C300e Test, Måste Gasa För Att Bilen Ska Starta, Polera Repor Bil, Eklöv I Rabatten, Polera Strålkastare Pris Helsingborg, Adhd 5 årig Tjej, Reebok W Walk Ultra 7 Dmx Max, Uterum Runt Hörn, Al Pitcher 2020, Tvätta Sängkläder Hur Ofta, Mp3 Converter Mac, Red Dead Redemption 2 Hur Många Kapitel, Rakel Wärmländer Sommaren Med Släkten, Previa Boka Tid, Tändstift Saab 9 5 Biltema, Loftsäng 120x200 Blocket, Vårdcentral Visby Drop In, Sonoma Zinfandel 2014, Arbetsintegrerad Lärarutbildning Göteborg, Sertralin Höjning Biverkningar, Eda Kommun Blanketter, Husqvarna Diskmaskin Felkod 26, Mercedes C Class Key Battery, Lassemajas Detektivbyrå Skådespelare, Lohmanders Bearnaise Coop, T Roc Suspension, Sunwing Bangtao Menu, Kycklingsallad Med Keso, Begagnad Frog Cykel, Ansökan Malmö Högskola, Sjunger Lovsånger E, Avicii Piano Tribute, Vilka år Kommunens Tre Största Utgifter,